استان زنجان پیشرو در تامین برق پایدار مساکن ملی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: استان زنجان از استان‌های پیشرو در تامین برق مسکن ملی شمرده می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،پیام جوادی در جلسه نشست هم‌اندیشی با معاون هماهنگی توزیع شرکت مادر تخصصی توانیر، ضمن بررسی دستورالعمل‌های ابلاغی توانیر و هدف‌گذاری‌های انجام شده طی دو سال اخیر در بازار برق، اظهار کرد: استان زنجان دارای ۸ شهرستان وبیش از  نیم میلیون مشترک با حجم شبکه بیش از ۱۵ هزار کیلومتر است.

وی افزود: بخش بزرگی از انرژی توزیع شده در استان در بخش‌های مولد، صنعت و کشاورزی مصرف می‌شوند، بطوریکه ۵۲درصد از برق توزیع شده در شبکه توزیع استان در بخش صنعت و ۲۱درصد نیز در بخش کشاورزی مصرف می‌شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، با توجه به این‌که استان زنجان یکی از استان‌های صنعتی کشور است، بیان کرد: پایداری شبکه توزیع از اهمیت بالایی برخوردار است و خوشبختانه صنایع بزرگ و کوچک و همچنین کشاورزان استان همکاری بسیار مطلوبی با مجموعه توزیع برق به خصوص در روزهای گرم سال داشته اند. 

جوادی با اشاره به  استفاده غیرمجاز از شبکه عمومی برق که با ظهور پدیده استخراج رمزارز موجب افزایش سهم تلفات غیرفنی برق شده است تصریح کرد: در روند کاهش تلفات طی سال‌های اخیر کاهش قابل توجهی در آمار تلفات داشتیم و خوشبختانه با برخی پروژه‌های در دست اجرا و مبارزه جدی با برق‌های غیر مجاز روند کاهش تلفات موفقیت آمیز بوده است.

وی با بیان اینکه استان زنجان از استان‌های پیشرو در تامین برق مسکن ملی شمرده می‌شود، اذعان کرد: زیرساخت‌های لازم برای تامین برق حدود۲۰ هزار واحد مسکن ملی همزمان با پیشرفت کارهای ساختمانی انجام  شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان در ادامه با اشاره به اهمیت پروژه تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار، افزود: در پروژه تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار از وضعیت خوبی برخوردار هستیم؛ از حدود بیش از ۵ هزارکیلومتر طول شبکه فشار ضعیف هوایی، ۴ هزار و ۷۳۶ کیلومتر تبدیل به کابل خودنگه‌دار شده و در حال حاضر ۹۵ درصد شبکه های توزیع برق استان به کابل خودنگهدار مجهز شده‌اند.

جوادی با بیان اینکه یکی از نقاط قوت شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، کنترل و مدیریت پروژه در بستر نرم افزار هوش تجاری است، یادآور شد: با وجود این نرم‌افزار در هر لحظه می‌توانیم پروژه‌های در حال اجرا را بررسی کنیم؛ از دیگرمزایای این نرم افزار سهولت استخراج گزارش مانده کالای انواع پروژه‌ها به صورت موردی و تجمیعی، امکان اولویت بندی تخصیص کالا بر اساس نوع پروژه و تاریخ تامین اعتبار، تسهیل در تصمیم گیری‌های مدیریتی، امکان مقایسه با سنوات گذشته به جهت بهبود فرآیند است.

وی با اشاره به پروژه احداث فیبر نوری، خاطرنشان کرد: احداث فیبرنوری به طول ۵۸.۵ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال توسط اکیپ‌های بهره‌برداری و مهندسی دفتر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات شرکت انجام شده است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha